Google Adwords Hataları – Püf Noktaları
EN SIK KARŞILAŞTIĞIMIZ GOOGLE ADWORDS HATALARI ve ÇÖZÜMLERİ
Günümüzün en etkili reklam platformlarından biri olan Google AdWords sayesinde e-ticaret siteleri hedef kitlelerine kolayca ulaşabiliyor. Üstelik düşük bütçelerle bu reklamların yapılabiliyor olması Google AdWords’ü çok cazip kılmakta.
Doğru bir stratejiyle hazırlanan Google AdWords reklamları e-ticaret siteleri için oldukça kazanç sağlıyor. Hedef kitleye daha kolay ulaşabilme ve potansiyel satış olasılıklarının artmasında uygulanan strateji oldukça önem taşıdığı için teknik detayları ihmal etmemek gerekiyor.
Diğer bir taraftan reklam verilirken yapılan hatalar, kimi zaman bu yatırımların boşa gitmesine ve maliyetlerinin artmasına sebepte olabiliyor. Bu nedenle etkili Google AdWords kampanyası oluşturabilmek için bazı teknik detaylara çok dikkat etmek gerekmekte.
Anahtar Kelime Eşleme Türleri
Google AdWords kullanıcılara dört farklı anahtar kelime seçme seçeneği sunuyor. Bunlardan birincisi “Tam Eşleme” seçeneğinde yapılan Google aramasında, kullanılan kelimeler ile sizin anahtar kelimenizin birebir örtüşmesi gerekmektedir. İkincisi ise “Sıralı Eşleme” belirttiğiniz anahtar kelimelerin sırasını bozmadan başına ve sonuna ek gelebilecek şekilde Google araması yapılırsa reklamınız arama sonuçlarında yayınlanıyor. Üçüncüsü ise “Geniş Eşleşme” belirttiğiniz anahtar kelimelerin sıralamasının da herhangi bir önemi olmadan (eş anlamlı versiyonları dahi) reklamlarınız tetiklenebiliyor. Dördüncüsü ise “Geniş Eşleme” düzenleyici de sıralamanın önemi yok ancak her bir kelimenin Google aramasında geçmesi gerekiyor. Başına “+” simgesi eklenerek ek olarak araya, başa ve sona başka kelimeler alabildiği aramalarda da reklamlarınız tetikleniyor. Anahtar kelime kullanımı konusunda kararsızlık yaşıyorsanız sizin için önemli olan anahtar kelimeleri listenize ekleyip geniş eşleşme düzenleyiciyi tercih edebilirsiniz. Hatta bu noktada yine bir Google aracı olan “Keyword Planner” dan yardım alabilirsiniz.
Tüm bunların yanında yapmak istediğiniz AdWords kampanyasıyla hiç ilgisi olmayan ya da reklamınızın görünmesini istemediğiniz kelimeler için negatif anahtar kelime listeside ekleyebilirsiniz. Böylelikle negatif anahtar kelimeler ile kullanıcılar Google’da arama yaptığında reklamınız gösterilmiyor ve gereksiz tıklamalardan kaçarak bütçenizi daha doğru yönetiyorsunuz.
Çoğu zaman e-ticaret markaları negatif anahtar kelime kullanmayı tercih etmiyor ve bu sebeple reklamlardan yeterince verim alamıyor. Aslında hedef kitlenize daha kolay ve daha az maliyetlerle ulaşabilmeniz negatif anahtar kelimelerden geçiyor.
Hedef URL’in Yanlış Kullanılması
Google AdWords reklamlarında en çok yapılan hatalardan biri de verilen reklamın ilgili sayfa yerine sitenin ana sayfasına ya da başka bir sayfasına yönlendirilmesi. Kullanıcı reklamda gördüğü içerikle ilgili sayfaya yönlendirilmediği takdirde siteyi terk ediyor ve bu da reklam veren firmanın hedef kitlesini zamanla kaybetmesine ve potansiyel satış olasılığının yok olmasına sebep oluyor.
Etkili Görsel Kullanmama
Eğer Google Görüntülü Reklam Ağında reklam veriyorsanız hazırladığınız reklamın metin mesajı değil görsel olmasına önem vermelisiniz. Kullanılan görsel her zaman en dikkat çeken faktörlerden biri olduğu için hedef kitlenizi kolaylıkla etkileyebilirsiniz. Çoğu zaman bir ürüne ait reklamda kullanılan görsel, metin mesajından çok daha etkili olabiliyor. Ürünün görseli, fiyatı ve dikkat çekici özelliklerini içeren bir tanıtım metninin kullanılması her zaman için tavsiye ediliyor.