Kurumsal Kimlik Tasarımı

Kurumsal Kimlik Tasarımı

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal Kimlik şirketinizin kimliğidir. Firmanızın markalaşma çabasında ki çözümüdür. Sektörünüzün kargaşasını kaldırma odaklı çalışmalardır. Kısaca firmanızın iç ve dış dünyasını kapsayan kavramdır. Bu nedenle kurumsal kimlik tasarımı büyüme yolunda ilerleyen bir işletmenin göz ardı edemeyeceği önemli bir etkendir.

 

Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları Nelerdir?

Tasarım süreci başlamadan önce, yapılacak olan işlerin müşterinin ve markasının ne istediklerini bilmesi gerekir. Firmalar ne istediklerini bildiği süreçte tasarım yapan uzmanların işi daha kolaylaştırılmış olacaktır.

Daha sonra ki adımda tasarım bitiş süresi belirlenmeli ve oluşturulacak olan tasarımın günümüze uygun olması, firmanın sektörüne bağlı olarak etkin bir dille anlatması gerekmektedir.

Tasarım uzmanları tarafından hazırlanmış olan bu tasarımlar müşteri sunumuna çıkar. Kullanıma hazır olmadan önce firma yetkilileri tarafından onayı alınır.

Onaylanan tasarımın gerekli olan tüm baskı işlemleri format şeklinde hazır hale getirilir ve tasarım firmanın istediği hali alır.

 

Kurumsal Kimlik Oluştururken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Aşamaların dışında dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar vardır.

Bunlar öncelikle, firmanın logosu ve buna uygun kullanıma hazır olan yazı karakterinin oturmuş olması gerekmektedir.

Firmanın her alanda imzası olacak olan Kurumsal Kimlik kavramı artık oturtulmuş bir düzene sahip olmalıdır. Her sözleşmede veya kartvizit bilgilerinde dahil olmak üzere bu sistem bozulmamalıdır.

 

Logo Tasarımında Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Firmayı temsil edecek olan ana renk belirlenmelidir. Renkler ve tasarım sektöre göre değişiklik göstermektedir. Kullanılacak renklerin akılda kalıcı olmasına ve özellikle rakip firmaları çağrıştırmamasına dikkat edilmesi gerekir. Bu renk tonu ve tasarım hazırlanırken firmanın kurulum tarihinden günümüze gelene kadar gelişimleri göz önünde bulundurmak önemlidir. Aynı zamanda yine sektörün işleyiş tarzına dikkat edilmesi gerekmektedir.

Tasarım aşamasından sonra onayı alınan logo hiçbir koşulda değişmemesi ve her basım gerçekleştiğinde zemin ve yazılarının tabii ki okunulabilir olmasına dikkat etmek gerekmektedir.

Sonuç olarak unutmamak gerekir ki, Kurumsal Kimlik çalışmaları firmanın imzasıdır. Her alanda firmanın kendini temsil etmesi gerekmektedir. İyi tasarlanmış kurumsal kimlik tasarımı çalışmaları, insanların aklında yer edecek ve bu da firmanıza prestij kazandıracaktır.

Kurumsal kimliğiniz markanızın nüfus cüzdanı ve “Ben buyum!” deme şeklidir. Markanız ile uyumlu bir kurumsal kimlik tasarımı sizi profesyonel dünyada öne çıkarır.