Remarketing (Yeniden Pazarlama) Nedir?

Remarketing (Yeniden Pazarlama) Nedir?

Dijital pazarlamanın son zamanlar içerisinde en çok kullanılan özelliklerine sahip olan Remarketing (Yeniden Pazarlama) Nedir? Bazı dijital pazarlamalar arasında ihtilafa neden olan Remarketing’in faydalı mı yoksa zararlı mı olduğu tartışılma konuşu oluyor.

Yeniden pazarlama İngilizce ifade ile Remarketing web siteniz üzerinden gelen kullanıcı kişilere yeniden ulaşmanızı sağlamaktadır. Web sitenizi daha önce ziyaret etmiş olan bu insanlara web sitenizi ziyaret edilen bölümleri esas alarak özelleştirilmiş bir şekilde reklam gösterirsiniz.

Remarketing (Yeniden Pazarlama) Yararları Nelerdir?

Yeniden pazarlamayı kullanmadaki amacınız ister kayıt işlemini artırmak olsun, ister satış etkinliğini artırmak olsun reklamınızın stratejik olarak bir bileşeni olabilir. İsterseniz ise amacınız markanızın bilinirliğini güçlendirmek olsun aynı bileşen olabilir.

Yararlarını şu şekilde sayabiliriz;

  • Doğru Erişim/Doğru Zamanlı Hedefleme
  • Odaklı Reklamcılık
  • Büyük Ölçekli Erişim
  • Etkili Fiyatlandırma
  • Reklam Oluşturmada Kolaylık
  • Kampanya İstatistikleri gibi birçok yararlarından bahsedebiliriz. Sizin içine hangisi daha önemli ise o hususa daha çok dikkat etmeniz gerekir.

Remarketing (Yeniden Pazarlama) Yararları

Yukarıda bahsettiğimiz gibi yeniden pazarlamanın sağlamış olduğu birçok avantajı vardır. Bu mevcut olan avantajlarından bahsedelim ve saymış olduğumuz yararlar hakkında biraz bilgi verelim.

  • Doğru Erişim/Doğru Zamanlı Hedefleme: Bu sistemi Google ads (adwords) remarketing gibi birçok reklam alanında kullanılabilir. Aynı şekilde Facebook remarketing gibi sosyal medya üzerindeki reklam alanında kullanıp hedef kitleye ulaşabilirsiniz.Dijital pazarlama olan remarketing üzerinden Google tag manager hedef kitleye ulaşmak için kullanılan bir nimettir. Facebook üzerinden remarketing kullananlar facebook pixel vermiş olduğu reklamın etkinliğini daha iyi çözerek analiz edebilirler. Kişiler işletmenizi Google arama motorunda ararken o kişilere reklamlarınızı göstererek sizi daha kolay şekilde bulmalarını sağlayabilirsiniz.
  • Odaklı Reklamcılık: Özel reklamcılık için belirli zaman periyotlarında yeniden pazarlama listeleri oluşturmanız mümkün olabilir. Örnek verecek olursak alışveriş sepetlerine ürünlerini eklemiş fakat o eklemiş olan ürünleri almamış olan bir kitleyi hedef yaparak pazarlama listesi oluşturursunuz.
  • Büyük Ölçekli Erişim: Büyük ölçekli bir şekilde ulaşım sağlamak istiyorsanız yaklaşık olarak 2 milyon ve üzerinde olan web sitesine yeniden pazarlama listenizdeki kullanıcılara ulaşabilirsiniz.
  • Etkili Fiyatlandırma: Yeniden pazarlama kampanyaları oluşturmak için otomatik teklifleri kullanıp yüksek performanslı kampanyalar yapabilirsiniz. Gerçek bir zamanlı teklif verme metodu reklamınızı kim görüntüledi ise o kişiye optimum teklifi hesaplayınız. Bu durum sizin reklam açık artırmasını mümkün olarak en iyi fiyatla kazanmanızı sağlayacaktır. Bunun için ek bir maliyet söz konusu değildir.
  • Reklam Oluşturmada Kolaylık: Reklam galerisini kullanınız. Bu şekilde ücretsiz bir şekilde metin, resim, video ve reklam oluşturursunuz. Etkili olan reklamlarınızı tüm hizmet ve ürünlere yaymanız için dinamik yeniden pazarlama reklam galerisi ile birleştiriniz.
  • Kampanya İstatistikleri: Kampanya istatistikleri sayesinde kampanyalarınızın performansı hakkında ve reklamlarınızın gösterildiği yerler hakkında raporlar alırsınız. Ödediğiniz fiyatlar hakkında da raporlar alabilirsiniz.

 

Google Ads ile birçok pazarlama yöntemleri bulunmaktadır. Bu yöntemlerden kısaca bahsedelim.

  • Standart Yeniden Pazarlama
  • Dinamik Yeniden Pazarlama
  • Arama Ağı Reklamlarına Yönelik Yeniden Pazarlama Listeleri
  • Video Yeniden Pazarlama
  • Müşteri Listesiyle Yeniden Pazarlama yöntemleri bulunmaktadır.

Kısa bir şekilde anlatalım.

  • Standart Yeniden Pazarlama: Geçmişteki ziyaretleriniz görüntülü reklam ağında bulunan web sitelerine reklam gösteriniz.
  • Dinamik Yeniden Pazarlama: Kullanıcılara web sitenizde ürün veya hizmetleri göstererek daha etkili sonuçlar alabilirsiniz.
  • Arama Ağı Reklamlara Yönelik Yeniden Pazarlama Listeleri: Web sitenizden ayrılan ve Google aramaları yapan geçmişteki ziyaretçilere reklam gösteriniz.

 

Remarketing Hizmeti İstiyorum

E-Reklam olarak dijital reklam konusunda fazlasıyla bilgi ve tecrübe sahibi olan ender firmalardanız. Adwords gibi remarketing konusunda da tecrübe ve bilgi sahibiyiz eğer bizimle çalışmak ve hizmetlerimizden faydalanmak isterseniz iletişim sayfamızdaki numaralar üzerinden ya da aşağıdaki iletişim formundan bizlere ulaşabilirsiniz.

 

 

Yazıyı Nasıl Buldunuz?
[Toplam Oy: 0 Ortalama: 0]