Kurumsal Sosyal Medya Hesaplarının Avantajları

Kurumsal Sosyal Medya Hesaplarının Avantajları

Sosyal Medya platformlarının ve sosyal medya yönetimlerinin bu kadar popülerleştiği bir dönemde kurumsal sosyal medya hesaplarının avantajları üzerinde durulması gereken bir konu diye düşündüm. Kurumsal bir işletmenin sosyal medya hesabına sahip olması ve bunu profesyonel bir şekilde yönetmesi / yönettirmesi ne gibi avantaj ya da dezavantajlara sahiptir yazımızda bu konu üzerinde duracağız.

 

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi

Öncelikle konuyu en temelinden ele alarak ilerlersek daha çok bilgi sahibi oluruz. Kurumsal sosyal medya yönetimi deyince aklımıza ilk olarak bir firmanın instagram, facebook, twitter vb. platformlarda hesaplar oluşturması ve düzenli olarak paylaşım yapması geliyorsa aslında hemen hemen doğru düşünüyoruz.

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Siz de takdir edersiniz ki markalaşma yolunda ilerleyen ya da zaten markalaşmış bir işletmenin sosyal medya hesaplarını sıradan kullanıcı hesabı gibi yönetemeyiz. Markamızın sahip olduğu ya da sahip olmasını istediğimiz ağırlığı yaptığımız paylaşımlarda belli etmemiz gerekmektedir. Sosyal medya yönetimi (neredeyse hepimizin kişisel sosyal medya hesapları olduğundan olsa gerek) genelde işletmeler için çok kolay bir iş gibi görünebilir. Bu yüzden, bir yandan kurumsal sosyal medya hesaplarının avantajlarını kullanırken bir yandan da bunun için dışarıdan destek almayıp kendileri yapmak isterler.

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Konunun çok dışına çıkmadan kısaca bu konuda da biraz bilgi vermek istiyorum. Öncelikli kural kurumsal sosyal medya hesaplarımızda paylaşım yaparken, samimiyet ile resmiyet arasındaki ince çizgiyi korumalıyız. Fazla resmi işletmelerin sosyal medya hesaplarını kimse takip etmez. Olaya şu açıdan bakmak gerekiyor nihayetinde; insanlar sosyal medyayı vakit geçirmek için kullanıyor ve aslında vakitlerinin gerçekten büyük bir çoğunluğunu da burada geçiriyor. Bir takipçi kitlesine sahipseniz onlara ilgilerini çeken içerikler sunmalısınız. Değilseniz sizi takip etmesi için sebepler sunmalısınız. İyi hoş da kurumsal sosyal medya hesaplarının avantajları neler dediğinizi duyar gibiyim öyleyse ön bilgilendirmeyi aldığımıza göre yazının asıl amacına geçebiliriz.

Kurumsal Sosyal Medya Hesaplarının Avantajları

Artık her işletmenin bir sosyal medya hesabı var dersek yalan olmaz. Açması ücretsizdir, akmaz, kokmaz, ekmek su istemez ve bayatlamaz. Yönetmesek, paylaşım yapmasak bile açar bir kenara atarız. Paylaşım yapmak da aynı şekilde ücretsizdir ama hiç birimiz bununla uğraşmak istemeyiz. O yüzden buradan şu sonucu çıkarabiliriz; bir sosyal medya hesabına sahip olmak isteriz çünkü, artık bir sosyal medya hesabına sahip olmayan işletme müşterileri tarafından küçük bir işletmeymiş gibi yargılanıyor. Biz de böyle bir ithama maruz kalmamak için sosyal medyada kendimizi göstermeye çalışırız. Peki bu sahip olduğumuz ya da açıp köşeye attığımız hesapların yönetimini düzgün şekilde yapsak. Ne gibi avantajlara sahip olacağımızı biliyor muyuz?

  1. İşletmemizi kurumsal gösterir, kurumsallığı daha da belli eder.
  2. Arandığında bulunma ihtimalini artırır.
  3. Mevcut bir web sayfamız yoksa web dünyasına açılan en azından bir kapımız olur.
  4. Mevcut bir web sayfamız varsa takipçileri ve etkileşimlerini kullanarak SEO çalışmalarına faydalı olur.
  5. Yaptığımız reklamlar ile daha çok kitleye erişiriz.
  6. Marka bilinirliğimiz artmış olur. İnsanlar başka bir yerde markanıza denk geldiğinde “ben bunu daha önce görmüştüm demek ki büyük bir firma” algısını oluşturur.
  7. İşlerinizi büyütmek, büyük müşterilere büyük hizmetler vermek istiyorsanız sadece web sayfası ve arama reklamları yetmez. Büyük yatırım yapacak işletmeler webdeki tüm varlığınızı incelerler.
  8. Takipçileriniz ile sıcak bir temas içinde bulunursunuz anında size ulaşabilirler ve anında geri dönüş alabilirler.
  9. Markanıza güveni artırır.
  10. Eğer ürün satışı yapan bir E-Ticaret sayfasıysanız ya da sık kampanya hazırlayan hizmet sektöründe herhangi bir firmaysanız kampanyalarınızı duyurmak için en etkili ortamdır.
  11. Spesifik (kendine özgü) bir sektör sahibiyseniz, işiniz ve hizmetleriniz konusunda insanları bilgilendirebilir, merak uyandırabilir ve potansiyel müşteriler toplayabilirsiniz. Aksi takdirde arama motoru aramalarında insanlar sadece bildikleri hizmetleri arayabilir.
  12. Yeni ürün ve hizmetlerinizi en hızlı şekilde takipçilerinize ya da potansiyel takipçilerinize (reklamlar ile) ulaştırabilirsiniz.
  13. “Tavsiye edilen” firma olursunuz. Marka bilinirliğinin en büyük avantajlarından birisi; eğer takipçiniz hizmetinize ihtiyaç duymuyorsa bile çevresine sizi önerir çünkü o sektörde sadece sizi biliyordur.
  14. Direkt sıcak müşteri kazanmasanız bile biraz sabrederek yüzlerce sıcak müşteriye sahip olmanın ihtimalini artırırsınız.
  15. Sosyal medya kullanıcıları paylaşmaya meyillidir. Web sitenizde yayımladığınız ürünü belki kimse paylaşmaz ama sosyal medya üzerinde yayınladığınız bir gönderi yüzlerce kişinin eline geçebilir.
  16. Şikayetlerini buradan edebileceklerini bildikleri için ürün ve hizmetlerinizi satın alırken daha çok güvenirler.

Kurumsal sosyal medya hesaplarının avantajları sadece bunlarla da sınırlı değildir. Sormamız gereken soru tam olarak hangi avantajlara sahip olduğundan ziyade, biz bu avantajlardan ne kadar yararlanabiliriz? olmalıdır. Bu ve bunun gibi soruları sıkça sorulan sorular kısmımızda yanıtlamaya çalıştık.

 

Sıkça Sorulan Sorular:

1- Bu avantajların tam olarak ne kadarından faydalanabilirim?

Bu konuda bir çok kriter devreye girmekte. Sizin sosyal medya hesaplarınızı nasıl yönettiğinize, sektörün ne kadar revaçta olduğuna, ne sattığınıza (ürün mü?, hizmet mi?, ürünse hangi ürün vs.) ve neler paylaştığınıza göre değişir. İyi bir sosyal medya yönetimi yapıyorsanız hemen hemen tüm sektörlerde ufak tefek kayıplar da olsa tüm bu avantajlardan faydalanabilirsiniz.

2- Marka bilinirliği için mi çabalamalıyım? yoksa müşteri bulmak için mi?

Yazı içerisinde de bahsettiğimiz gibi sosyal medya yönetimi size direkt olarak sıcak müşteri vermez. Eğer elinizde belli bir müşteri potansiyeli yoksa, boştaysanız ve web siteniz varsa adwords reklamları ile müşteri çekip öncelikle kendinizi sağlama almalısınız. Sonra daha büyük müşterilere erişmek ve bir takipçi kitlesi yakalamak için sosyal medya yönetimi işine girmeli ve sabretmelisiniz. Emin olun karşılığını alacaksınız.

3- Sosyal medyaya mı yüklenmeliyim yoksa web sitesine mi?

Bu sorunun cevabı işletmenizin hizmet kategorisine ve ürün yelpazesine göre değişkenlik gösterir. Kimi işletmelerin tek gelir kaynağı web siteleridir, kimi işletmeler sadece sosyal medya üzerinden işini yürütür. Kimi işletmelerin sosyal medya hesabı açmasına bile gerek yoktur. Genel bir cevap vermemiz gerekirse çoğu işletmenin en az 1-2 sosyal medya platformunda bulunması gerekir. İnsanlara işiniz ve firmanız hakkında birbirleriyle fikir alışverişi yapabilecekleri bir platform oluşturmanız önemlidir.

4- Sosyal medya hesaplarımı kendim yönetebilir miyim?

Elbette yönetebilirsiniz. Sonuçta kendi işinizi en iyi siz bilir, en iyi siz pazarlarsınız ancak, şunu göz önünde bulundurmak gerekiyor. Sosyal medya yönetimi sadece müşteri bulmak için değildir. Dolayısıyla sürekli kendi reklamınızı yapıyor olmanız takipçi bulmanıza en büyük engeldir. Bunun yanı sıra özel günleri kutlamalı, eğlenceli bir şeyler paylaşmalı, kendinize has gönderiler tasarlamalı ve sohbet ortamı oluşturmalısınız. Bunları yaparken de yorumları ve takipçilerinizi sürekli kontrol altında tutmanız gerekmektedir. Diğer bir değişle düzgün bir şekilde hesaplarınızı yönetmek ve kurumsal sosyal medya hesaplarının avantajlarından faydalanmak için bütün gününüzü yönetim sürecine vermeniz gerekebilir.

 

Bu yüzden Sosyal Medya Yönetiminizi E-Reklam gibi profesyonel bir dijital reklam ajansına yaptırmanızı öneririz. Önerimizi değerlendirmek isterseniz sosyal medya yönetim paketleri sayfamızdan paketlerimizi inceleyebilir, aşağıdaki formdan bizimle iletişime geçebilirsiniz!

 

Yazıyı Nasıl Buldunuz?
[Toplam Oy: 2 Ortalama: 5]