Yeni google algoritması özgün içerik üretenler için geliyor.

Yeni google algoritması özgün içerik üretenler için geliyor.

Takdir edersiniz ki artık internet inkar edilemez yegane bir haber kaynağı haline geldi. Gazeteler dergiler ve hatta televizyonların yerini aldı. Biz kullanıcılar olarak da haberlerimizi bu kaynak üzerinden okuyoruz. Fark etmiyoruz ancak okuduğumuz haberleri paylaşan web siteleri bu haber ve yazıları emek vererek kendi elleriyle yazmış sitelerden kopyalayarak o sitelerin daha üstüne çıkabiliyordu. Çünkü Google şimdiye kadar böyle konularda “domain otoritesi” denen kritere önem veriyordu. Yeni google algoritması kullanıcıları pek etkilemeyecek gibi görünüyor ancak bazı site sahiplerini gerçekten çok üzebilir.

Dün bu saatlerde “Richard Gingras”ın yayınladığı bu makaleye göre artık google site içeriğinin ne kadar özgün olduğuna bakacak. Bu aslında adaletli ve sevindirici olarak görünebilir ancak an itibariyle Google’ın içindekiler hariç kimse bunun ne gibi sonuçlar doğuracağını bilmiyor. (Belki Google’ın içindekiler de bilmiyordur). Dolayısıyla bu haber otorite sahibi tüm siteleri tedirgin ediyor. Bazen bu yeni google algoritması değişikliklerinin sonuçları küçüktür, bazen bu değişiklikler yüzlerce web sitesinin iş modelini temelden değiştirir.

İşte yeni google algoritması için Google’ın açıklamasından bir kesit

Haber sonuçlarında bir hikayenin en son ve en kapsamlı versiyonunu göstermemize rağmen, önemli orijinal raporlama olarak tanımladığımız makaleleri vurgulamak için küresel olarak ürünlerimizde değişiklikler yaptık. Bu tür eşyalar daha uzun süre görünür şekilde kalabilirler. Bu belirginlik, kullanıcılara orijinal raporları ve aynı zamanda daha yeni makalelere bakmalarını sağlar.

Özgün raporlamanın mutlak bir tanımı yoktur ve belirli bir makalenin ne kadar özgün olduğunu belirlemek için mutlak bir standart yoktur. Farklı zamanlarda farklı haber odalarına ve yayıncılara farklı şeyler ifade edebilir, bu yüzden bir hikayenin yaşam döngüsünü anlamaya çalışırken, çabalarımız sürekli olarak gelişecektir.

Büyük bir teknoloji şirketi kendisine bağlı endüstrileri etkileyen yazılımı değiştirdiğinde sıklıkla olduğu gibi bu konuda da istenmeyen diğer sonuçlar olabilir. Örneğin, düzgün bir şekilde onaylanıp haberleri daha hızlı yakalamamıza yarayabilir ancak özgünlük doğruluktan daha önemli olacaksa kullanıcılar açısından da bir sorunumuz var demektir.

Açıkçası özgünlük bir kritere bağlı değildir her içerik sadece özgün olduğu için üst sıralarda yayınlanabilir bir potansiyele sahip olacaksa sıralamayı ne belirleyecek? Bekleyip zamanla ne olacağını göreceğiz.