Reklam Danışmanlığı Nedir?
Reklam Danışmanlığı Nedir? Neden Yaptırılır?
Reklamın öneminin anlaşılmasından sonra büyük küçük, her türlü ürün üreten veya hizmet veren işletmeler, rekabet ortamında kendilerine emin bir yer edinebilmek için uygun reklamlarla tanıtım yapmak isterler. Nasıl bir reklam olacağına, nasıl etkili ve doğru bir sunum olacağına karar veremediklerinde bu konuda danışmanlık yapan reklam ajanslarına başvurup yardım talebinde bulunurlar. Peki, reklam danışmanlığı nedir diye soralım ilk önce. Reklam danışmanlığı; reklam ajansları tarafından yürütülen, firmalar ve şirketler için özel olarak sürdürülen bir takım reklamlama ve pazarlama sürecidir. Bir nevi markalara yol gösteren, onlar için Pazar araştırması, ulaşabilecekleri kitleler, tanıtımda kullanılacak yöntemler hakkında yol göstericiliği yapar. Genellikle bir reklam kampanyası başlatılarak; hangi pazarda etkinlik gösterecekse o pazarı araştırmak, markalaşmayı sağlamak, bilinirliliği arttırmak ve benzer ürünlerle rekabet edebilmek için gerekli tanıtımlar yapılır.
Reklam danışmanlığının sağladığı yararlar oldukça fazla. Özellikle firmalar ile müşterileri arasındaki iletişimi, etkileşimi en iyi şekilde göstermesinin yanı sıra bu etkileşimi nasıl daha iyi hale getirebileceği konusunda yönlendirmeler yapması bunlardan bir kaçı. Firmaların ayrıca reklamların maliyetleri hakkında, Pazar araştırmaları konusunda ve etkili reklam hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlarlar. Bu alanda gerekli bilgilendirmeleri yaptıktan sonra reklam ajansları, yardım ettikleri firmaların reklam danışmanlığı görevini üstlenirler. Pek çok konuyu kapsayan bu iş, kaliteli ve doğru bir hizmet veren bir reklam ajansı tarafından yapıldığında size ne kadar fayda sağladığına şahit olacaksınız. Reklam danışmanlığının kapsamında yer alan işlemlere bir göz atalım. Mesela piyasa araştırmasının kim tarafından ve nasıl yapılacağı ile elde edilen sonuçların nasıl değerlendirilmesi gerektiğini öğrenir ve bu bilgiyi firmayla paylaşır. Kısaca geri dönüşüm sağlayarak ilk adımı atar ve bir durum değerlendirmesi yapar. Bu değerlendirmeler sonucunda nasıl bir reklam kampanyası başlatılması ve ne kadar reklam bütçesi ayırması gerektiği konusunda bilgi verir. Reklam bütçesi de belirlendikten sonra sıra reklamın içeriğine gelir. Duruma göre değişebilir tabi ama genellikle reklam filmleri hazırlanır. Yok eğer gerekli potansiyele sahipse firma, daha önce iyi bir reklam kampanyasında bulunmuşsa sadece açık hava reklamlarıyla da yetinebilir. Mesela dergilerde, gazetelerde, billboardlar`da, baskılı reklam tasarımlarıyla kampanyasına devam edebilir. Hangi tür reklam kampanyasına karar verdiyseniz sırada reklam içeriği ve yayınlanması için gerekli ortamları hazırlamaya geldi. Bu aşamada basım yerleri belirlenir, dijital baskılar oluşturulur, yapım firmaları araştırılır, oyuncu seçimleri yapılır ve kanal seçimleri de yapılarak gerekli işlemler tamamlanır. Tabi bu işlerle uğraşan firmalarla iletişime geçmek ve nasıl bir maliyet tablosu oluşturulacaksa ona göre bir planlama yapmak da gene sunduğu hizmetler arasında.
Reklam danışmanlığında son aşamaya gelince oluşturulan reklam tasarımlarının her adımında, özellikle yaratıcı fikirler sunmak, etkileyici sloganlar bulmada ve çarpıcı her türlü bilgiyi kullanmada yardımcı olmak. Tabi bu son aşamanın bir parçası daha vardır. Reklam kampanyası başlatıldı, gerekli bütçe araştırmaları yapıldı, reklamlar oluşturulup yayınlandı ve gereken kitlelere ulaştırıldı. Bu noktadan sonra en önemli şey aslında geri dönüşümleri sağlamak. Kampanya ne kadar başarılı oldu, insanlar ne gibi yorumlar yaptı, satışlar ne boyutta, sosyal medyada bilinirlik arttı mı gibi veriler toplanarak firmaya sonuçlar hakkında bilgi verilir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda yeni bir yol çizen firmalar ya bu doğrultuda devam eder ya da buna benzer yeni reklam kampanyalarıyla süreklilik arz eder. Reklam danışmanlığı çok ciddi bir iştir ve firmaların bu danışmanlığa olan ihtiyacı her gün artmaktadır.